diumenge, 14 d’octubre del 2007

Dijous 11

Tercera trobada


El dijous quan vaig arribar la Rosario estava força animada mirant els regals que li havien donat pel seu aniversari. Me'ls va estar ensenyant i em va explicar que va anar a dinar amb els seu net i bisnets i que s'ho va pasar molt bé.

Després em va explicar que el dimecres havia estat amb els veïns que tenia avanç d'entrar a la residència fa 17 anys,en motiu del taller de recuperació de la memòria històrica del barri. Em va dir que li havia agradat molt i s'havia emocionat al recordar els bons i mals moments que havia passat amb ells.


Sessió de fotogràfies


Com que la Rosario m'havia explicat molt de la seva vida i no s'havia gairebé res de la meva, vaig pensar que seria un bon moment per a portar-li fotos meves.

Durant una bona estona vam estar-les comentant. Es fixava amb tots els detalls. I vam parlar de la família, li vaig ensenyar els meus cosins, tiets, avis on viuen, com es diuen, a que es dediquen. També hi havien fotos de viatjes que he fet, amb els pares i les colònies amb l'escola.
Quan vam acabar de veure el meu album, em va portar tot de fotos de la seva família. Les del casament del seus nets, la comunió d'una neta, també dels seus bisnets...

I després em va ensenyar la revista de la residència: Petjades. La vam estar llegint i em va ensenyar una foto seva que la Laura li havia publicat. La foto era de les reparadores i al costat hi havia un petit escrit. La Rosario em va dir que avanç de la residència allò era un convent de monjes de clausura, les reparadores. Però que amb la guerra van tindre que marxar i llavors el senyor Piqué i la senyora Maria van fundar la residència. Que li van posar Mont Blanc, perquè aquell any havia va nevar molt.


Va ser una tarda molt agradable, em va agradar explicar-li coses de la meva vida, ensenyar-li fotos de la meva família i també veure la seva. Encara que no vam tenir massa temps per pendre apunts va ser molt entretingut.




1 comentari:

Laura ha dit...

Felicitats per a atrevir-te a fer un blog creatiu. Tamb� per les activitats compartides amb la Rosario. Expliques part de la hist�ria de la resid�ncia, esta molt b� podries indagar amb m�s detalls? Est� molt b� que comparteixis part de la teva vida, persona, hist�ria, entorn...amb la Rosario, d'aix� en diuen enrriquiment intergeneracional, aprendre desde diferents esferes, la intel.lectual, la social, la emocional... felicitats per haver arribat fins aqu�.